Uncategorized

Tips Penjagaan Selepas Tukar Keyboard

  • Jauhi keyboard dari sebarang cecair (elak dari tertumpah air pada keyboard)
  • Jangan tekan keyboard terlalu kasar,ganas ( keyboard baru kalau dah tukar tapi tekan macam terlampau kasar sekejap je boleh rosak balik, guna macam biasa je)
  • Guna keyboard protector ( untuk melindungi keyboard dari habuk masuk ke bawah butang keyboard, boleh tersekat butang tu/ contoh paling senang abu rokok)
  • Jangan main terlalu lama dengan mengunakan keyboard ( sebab kalau main game comfirm banyak tekan butang keyboard, lama-lama tombol dalam keyboard tu rosak)
  • Jauhi dari kanak-kanak (budak-budak kecil ni bukan tahu apa pun, anda tak sedar dorang ketuk-ketuk keyboard tu)
  • Kalau nak main game yang banyak pakai keyboard, digalakkan guna keyboard external (keyboard external tahan lasak)